ОТОРИЗИРАНИ ЛИЦА ЗА РАБОТА с x3
(This information is available only in Bulgarian)
Оторизирани лица за работа със системата x3 са лицата, имащи представителна власт и лицата, които по закон или вътрешно-фирмени правила имат право и/ или задължение да работят със системата, като: Изпълнителен директор, Директор за връзки с инвеститорите, главен счетоводител, друго упълномощено за това лице.

Подписването на документите става с универсален електронен подпис по смисъла на Закона да електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП).

Подписването на формите в x3 става единствено с регистриран в Файненшъл Маркет Сървисиз ЕООД електронен подпис. Универсалният електронен подпис трябва да е издаден на съответното оторизирано лице в качеството му на служител и/или представляващ съответния емитент.

За работа в системата не се регистрират универсални електронни подписи на физически лица.

За всеки емитент могат да бъдат регистрирани няколко оторизирани за работа с x3 лица.

Подписването от оторизирано лице на формата, към която са прикачени документи, удостоверява единствено, че тези документи са прикачени към съответната форма и момента на тяхното подаване в x3.

Преди прикачването, всеки от документите към съответната форма следва да бъде подписан с индивидуалния електронен подпис на лицето или лицата, които имат задължението да ги подпишат или подписан на хартиен носител от същите лица, сканиран и прикачен в съответната форма.

В случаите, когато дружеството се представлява заедно от две или повече лица, документите следва да бъдат подписани от всеки един от тях.

Един документ може да се преподписва от няколко лица.

Електронните форми в x3, към които не се прикачват документи се подписват с електронен подпис на лицето, което е задължено да я подаде, или от лицето/лицата с представителна власт.

В случай, че представителната власт се упражнява от повече от едно лице, към формата следва да бъде прикачен файл, подписан с електронните подписи на представляващите лица.

За да могат подписаните от оторизираното лице форми да бъдат изпратени в КФН чрез системата x3, подписът на оторизирането лице трябва да е регистриран в e-Register.
  1. За да получи достъп до системата x3 лицето трябва да разполага със сертификат за електронен подпис, издаден от някой от доставчиците на удостоверителни услуги регистрирани от КРС.
  2. Потребителят трябва да е инсталирал електронният сертификат на компютъра си.
  3. Електронният сертификат трябва да е наличен за ползване на съответния компютър.
  4. При натискане на бутона „Вход в системата” се извършва автоматична проверка дали използваният електронен сертификат е регистриран в x3.
  5. При проверката системата използва информацията в сертификата относно идентификационния номер (ЕИК) на дружеството-титуляр и името на физическото лице, на името на което е издаден електронния сертификат. Успоредно с проверката за наличието или не на съответните ЕИК и име в базата данни на системата ЕКСТРИ, се извършва и сравнение на идентификационния номер (ЕИК) на дружеството-титуляр в наличната база данни на “БФБ ” АД.
  6. При липса на съвпадение в базата на x3 и съвпадение в базата на “БФБ ” АД като системата извежда автоматично съобщение:
    „В системата ЕКСТРИ няма регистриран потребител с име: ..........................., по партидата на дружество с БУЛСТАТ .......................... !”
    „За да може да бъде използван настоящият електронен сертификат за работа в системата ЕКСТРИ е необходимо последният да бъде регистриран.”
  7. За регистрация на електронен сертификат в системата x3 е необходимо, лицето, на името на което е регистриран електронният сертификат, да натисне връзката “ЗАЯВЛЕНИЕ за регистрация на електронен сертификат в системата ЕКСТРИ”.
  8. След натискане на връзката „ЗАЯВЛЕНИЕ за регистрация на електронен сертификат в системата ЕКСТРИ” системата извежда съобщение:
    „Внимание! С настоящото Заявление в системата ЕКСТРИ ще бъде регистриран електронният сертификат, който е използван за влизане в Системата. За генериране на автоматично попълнените в Заявлението полета е използвана информацията в електронния сертификат. Заявител може да бъде единствено лицето, на името на което е регистриран електронният сертификат.”
  9. След натискане на бутона „OK” Системата генерира Заявление, в което автоматично се попълва информацията налична в използвания електронен сертификат.
  10. Потребителят попълва съответните празни полета на български език, след което отпечатва така попълненото заявление и го подписва. Допустимо е заявлението да бъде подписано и с електронен подпис.
  11. Подписаното заявление се изпраща в Файненшъл Маркет Сървисиз ЕООД на мейл contact@fms.capital, или на адрес гр. София, ул. Три уши № 6, ет.5.
  12. След регистрацията на електронният сертификат в системата ЕКСТРИ Заявителят получава автоматично потвърждение, на електронния адрес наличен в електронния сертификат.


Важно!

Потребители, които искат информацията им да бъде изпращана към Комисия за финансов надзор / КФН/ е необходимо да направят регистрация на електронния си сертификат в е-Register. В системата имат право да се регистрират всички емитенти на ценни книжа.

За да получи достъп до системата e-Register, лицето трябва да разполага със сертификат за електронен подпис, издаден от някой от доставчиците на удостоверителни услуги регистрирани от КРС.
  1. Регистрацията на електронния сертификат в системата e-Register става с попълването и изпращането в КФН на „Заявление за регистрация на електронен сертификат в системата e-Register” /Заявлението/.
  2. За да се генерира Заявлението е необходимо електронния сертификат на потребителя, да е инсталиран и наличен за използване на съответния компютър. При натискане на бутона „Вход в системата” се извършва автоматична проверка дали използваният електронен сертификат е регистриран в e-Register.
  3. При проверката системата използва информация в сертификата относно идентификационния номер (ЕИК) на дружеството-титуляр и името на физическото лице, на което е издаден електронния сертификат. Успоредно с проверката за наличието или не на съответните ЕИК и име в базата данни на системата e-Register, се извършва и сравнение на идентификационния номер (ЕИК) на дружеството-титуляр в наличната база данни на КФН (относно дружествата, чиито ценни книжа се търгуват на Българска Фондова Борса). При липса на съвпадение в базата на e-Register системата автоматично извежда съобщение:
    „В системата e-Register няма регистриран потребител с име: ..........................., по партидата на дружество с БУЛСТАТ ..........................!”
    За да може да бъде използван настоящият електронен сертификат за работа в системата e-Register, е необходимо последният да бъде регистриран.
  4. След натискане на връзката “ЗАЯВЛЕНИЕ” системата извежда съобщение:
    „Внимание! С настоящото Заявление в системата e-Register ще бъде регистриран електронният сертификат, който е използван за влизане в Системата. За генериране на автоматично попълнените в Заявлението полета е използвана информацията в електронния сертификат. Заявител може да бъде единствено лицето, на името на което е регистриран електронният сертификат.”
    След натискане на бутона „OK” Системата генерира Заявление, в което автоматично се попълва информацията налична в използвания електронен сертификат.
  5. Заявителят е необходимо да попълни съответните празни полета на български език, след което да отпечата така попълненото заявление.
  6. Подписаното заявление се изпраща в КФН на адрес: гр. София, ул. “Будапеща“ № 16, или на мейл delovodstvo@fsc.bg